Pogačar po dve mavrični majici, Roglič le po eno?

Kolesarstvo 4. Sep 20255:00 0 komentarjev
Foto: Profimedia

Čez manj kot štiri tedne bo Tadej Pogačar na svetovnem prvenstvu branil mavrično majico izpred leta dni. Kdo mu bo pomagal na poti do drugega zaporednega naslova in ali bo prvi kolesar sveta edini slovenski up tudi na kronometru?

Medtem ko se številni kolesarji – tudi Slovenca Gal Glivar in Domen Novak – te dni merijo na zadnji tritedenski dirki sezone, španski Vuelti, pa je pogled slovenskih ljubiteljev kolesarstva že usmerjen v zaključek septembra. Od 21. do 28. tega meseca bo namreč Ruanda gostila svetovno prvenstvo.

V Kigali, ruandsko prestolnico, bo kot branilec naslova na cestni dirki med člani pripotoval Tadej Pogačar. Njegov nastop na premiernem kolesarskem šampionatu v Afriki zaradi gorske trase in branjenja mavrične majice ni bil nikoli pod vprašajem, še več, aktualni svetovni prvak je cestno dirko 28. septembra že v začetku priprav na to sezono označil kot enega glavnih ciljev v letu 2025.

Organizatorji so traso za moško preizkušnjo predstavili lani v Zürichu, še preden je Pogačar postal svetovni prvak. Številke so zastrašujoče, to bo druga najtežja dirka v zgodovini SP. Vse skupaj se bo začelo v mestu Kigali na 1850 metrih nadmorske višine. Trasa bo razadeljena na tri dele: v prvem in zadnjem delu bodo kolesarji prevozili 15 krogov (9+6) po mestu Kigali, posamezen krog je dolg 13,6 kilometra.

Vmes pa karavano čaka še težak klanec na bližnjo goro Kigali na 1771 metrov nadmorske višine, vzpon pa je dolg 5,9 kilometra s 6,9-odsotnim povprečnim naklonom. Tudi sicer bodo krogi po Kigaliju zelo zahtevni in razgibani, zadnja dva kilometra pred prečkanjem ciljne črte pa potekata po kockah. Skupno bodo kolesarji prevozili 267,6 kilometra s kar 5475 višinskimi metri. Za primerjavo: lanska, na kateri je Pogačar postal svetovni prvak, je imela na 270 km 4470 višinskih metrov.

Trasa cestne dirke SP 2025. Foto: UCI

Več neznank in vprašanj pa je okoli sestave preostalega dela reprezentance in kdo od kolesarjev bo nastopil tudi na kronometru, ki bo na sporedu že teden dni pred cestno dirko, torej 21. septembra.

Kot je v torek poročal novinar italijanskega časnika Gazzetta dello Sport Ciro Scognamiglio, naj bi Pogačar nastopil na obeh preizkušnjah svetovnega prvenstva. Prva, torej kronometrska, bo sicer na sporedu na njegov 27. rojstni dan, najlepše darilo pa bi si lahko na zahtevni vožnji na čas podaril kar sam z osvojitvijo naziva, ki ga še nima.

Že v ponedeljek pa so z udarno novico postregli Belgijci, novinarji portala Het Laatste Niewus (HLN) so zapisali, da bo na cestni dirki zagotovo nastopil tudi Primož Roglič. In da se je obenem Kisovčan odločil, da kronometra ne bo odpeljal.

Čeprav gre za kredibilne, pa vseeno neuradne informacije iz tujine, smo se za pojasnila obrnili na selektorja slovenske reprezentance Uroša Murna. Ob našem povpraševanju o sestavi zasedbe nam je le na kratko odgovoril, da bo ta objavljena s strani Kolesarske zveze Slovenije. Zato smo poklicali predstavnika za odnose z javnostmi na KZS Mateja Zalarja.

Foto: Profimedia

“Teh informacij ne moremo potrditi, saj še ni povsem odločeno, na katerih dirkah bo Roglič dirkal. Zagotovo bo nastopil na cestni dirki, za kronometer pa še ni jasno. Na cestni dirki ima Slovenija kvoto devetih kolesarjev – običajnih osem in eno zaradi branilca naslova. Za teh devet mest imamo deset kandidatov, med katerimi so vsi slovenski kolesarji iz svetovne serije z izjemo Žaka Eržena, iz kontinentalne serije pa bo to predvidoma Matic Žumer. Ampak še enkrat, to ni potrjeno,” nam je odgovoril.

In dodal, da bo uradna postava znana najpozneje 16. septembra, ko bodo glavni akterji svoje cilje in pričakovanja predstavili tudi na novinarski konferenci.

Predvidena sestava Slovenije na cestni dirki: Tadej Pogačar, Primož Roglič, Matej Mohorič, Jan Tratnik, Domen Novak, Luka Mezgec, Matevž Govekar, Gal Glivar, Matic Žumer.

Z enim ali dvema upoma?

Kaj pa kronometer? “Predvidoma ga bo Pogačar vozil, a tudi to še ni uradno. Za Primoža pa, kot sem dejal, še ni jasno. Sta pa onadva edina kandidata za nastop, kjer imamo dve kvoti.”

Če se nekdo od njiju vožnji na čas odpove, torej ne bo iskanja zamenjave. “To preprosto ni izvedljivo, ker se mora vsak kolesar konkretno pripravljati na kronometer, drugače nastop nima smisla. Nihče od ostalih pa ni v takšni situaciji v sezoni, da bi lahko izvajal samo te specifične priprave,” je dodal Zalar.

Primož Roglič
Foto: Profimedia

Tudi kronometer v Ruandi bo bolj razgiban kot lani v Zürichu. Dolg bo 40,6 kilometra, na njem pa bodo štirje pomembni klanci. Najprej Nyanza z ene strani (2,5 km/5,8%), nato z druge strani (6,6 km/3,5%), v zaključku pa še Peage (2 km/6%) in tlakovani Kimihurura (1,3 km/6,3%).

Trasa kronometra SP 2025. Foto: UCI

Prvi del slovenske odprave, brez tekmovalcev, se bo v vzhodnoafriško državo sicer odpravil že 17. septembra, saj je treba poskrbeti za osnovne stvari. “Logistično je vse skupaj zelo zapleteno, saj je treba vnaprej kupiti pitno vodo, tja spraviti ogromno opreme, najeti vozila … Vprašanje je tudi, kako bo z zagotavljanjem dovoljšnje količine ledu. Čaka nas kakšen dan ali dva več dela kot običajno, še preden tekmovalci pridejo tja,” je o izzivih druge polovice septembra še povedal naš sogovornik.

Izstopa eno ime

Na SP bo sicer precej oslabljena konkurenca, saj so svoj nastop v Ruandi od največjih imen že odpovedali Jonas Vingegaard, Mathieu van der Poel in Wout van Aert. Kot največji tekmec Pogačarja in Rogliča se tako omenja predvsem Belgijec Remco Evenepoel, dvakratni olimpijski prvak bo nastopil tako na kronometru kot na cestni dirki.

Pogačar bo sicer generalko pred SP opravil v Kanadi, kjer se bo po avgustovskem premoru po dirki po Franciji na ceste vrnil 12. in 14. septembra v Kanadi (VN Quebeca in VN Montreala). Obe klasiki je imel po informacijah HLN sprva v načrtu tudi Roglič, a naj bi ga naslednjič na dirki videli prav na cestni dirki SP.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!